Kentekencard & tenaamstellingscode aanvragen

Klik hier om een kentekencard aan te vragen.

  • 1 Gegevens invullen
  • 2 Bestelling betalen

Tarief

Kentekencard €79,95

Betaalmethode

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voordat ik de tenaamstellingscode en/of kentekencard ontvang?

Na ontvangst van uw aanvraag wordt deze binnen enkele uren verwerkt. Daarna duurt het slechts enkele dagen voordat u de tenaamstellingscode en/of kentekencard per post ontvangt op het adres waar u als kentekenhouder staat ingeschreven. In de bevestigingsmail na de aanvraag vermelden wij precies binnen welk termijn u in uw geval de tenaamstellingscode en/of kentekencard kunt verwachten.

Kan ik de tenaamstellingscode en/of kentekencard via mijn DigiD aanvragen?

DigiD is niet vereist voor het aanvragen van de tenaamstellingscode en/of kentekencard als u de aanvraag via ons doet. Enkel de velden in het formulier zijn benodigd om de aanvragen te voltooien. U kunt de aanvraag ook via het RDW zelf doen. Daar moet u wel inloggen met DigiD.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Binnen enkele minuten na uw aanvraag versturen wij u automatisch een bevestigingsmail. Heeft u deze niet ontvangen check dan ook even uw map voor ongewenste mail. Zit hij daar ook niet in stuur ons dan even een bericht via het contactformulier met uw naam en kenteken.

Ik heb de oude tenaamstellingscode en/of kentekencard teruggevonden wat nu?

Tenaamstelingscode

Wanneer u een nieuwe code aan heeft gevraagd zal de oude code binnen 24 uur automatisch ongeldig worden. U kunt proberen de huidige code nog te gebruiken maar in de meeste gevallen zal dit niet meer gaan. In dat geval zult u op de nieuwe code moeten wachten. Wanneer de aanvraag van de nieuwe code is verwerkt is deze niet meer terug te draaien. Ook niet wanneer de oude code terug is gevonden.

Kentekencard

Wanneer u een nieuwe kentekencard aan heeft gevraagd zult u op de nieuwe kentekencard moeten wachten. Wanneer de aanvraag van de nieuwe kentekencard is verwerkt is deze niet meer terug te draaien. Ook niet wanneer de oude kentekencard terug is gevonden.

Op welk adres ontvang ik de tenaamstellingscode en/of kentekencard?

De RDW stuurt de tenaamstellingscode en/of kentekencard​ naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder van het kenteken. U kunt op https://mijnvoertuig.rdw.nl/ zien welke kentekens op uw naam geregistreerd staan.

Om te zien welk adres van u bekend is bij de RDW kunt u inloggen op https://mijn.overheid.nl > “Persoonlijke gegevens” > “Basisregistratie Personen” U ziet op deze pagina uw adresgegevens waar het RDW de tenaamstellingscode en/of kentekencard naartoe stuurt.

Waar vind ik de meldcode?

Optie 1: De meldcode vindt u op ​de kentekencard als u deze heeft.

Optie 2: onderzoek waar het chassisnummer van de auto zich bevindt. De laatste vier cijfers van het chassisnummer zijn hetzelfde als de meldcode.

Let op: het is niet verplicht om dit veld in te vullen, wij kunnen het ook voor u nazoeken op basis van uw kenteken. U kunt het veld dan leeg laten. Mochten wij dan aanvullende informatie nodig hebben, dan ontvangt u van ons een mail. Houd uw mail- en spambox dus goed in gaten.

Ik ben mijn tenaamstellingscode en/of kentekencard kwijt, wat moet ik doen?

Als u de tenaamstellingscode en/of kentekencard niet meer kunt vinden, kunt u deze direct aanvragen op onze website. Wij verwerken alle aanvragen direct, hierdoor heeft u de nieuwe tenaamstellingscode en/of kentekencard zo snel mogelijk in huis. Als u de tenaamstellingscode én de kentekencard kwijt bent, dan hoeft u enkel een nieuwe kentekencard aan te vragen want u ontvangt dan automatisch een nieuwe tenaamstellingscode per post.